تربيت در يونان قديم

۱۱ بازديد

در دهه 300 قبل از ميلاد، مرد جواني به نام اسكندر در سن 20 سالگي پادشاه پادشاهي يونان باستان مقدونيه شد. اسكندر از همه مزيت هاي اوليه براي تبديل شدن به يك رهبر برخوردار بود: او توسط ارسطو آموزش داده شد و پدرش، فيليپ دوم، يك جنگجوي قدرتمند و موفق بود. اسكندر در جواني پتانسيل زيادي از خود نشان داد:پكيج آموزش تربيت فرزند در سن 10 سالگي اسبي را كه هيچ كس ديگري نمي توانست مديريت كند رام كرد و در 16 سالگي شورش را سركوب كرد و شهر خود را تأسيس كرد - كه به نام خود نامگذاري كرد.

اسكندر در 20 سالگي پس از ترور پدرش به پادشاهي رسيد تربيت كودك و به سرعت تكه تكه بر آسياي صغير تسلط يافت. اما اسكندر "كبير" افتخار مي كرد. خيلي مغرور. در افسانه ها آمده است كه المپياس، مادر اسكندر به او گفت كه او واقعاً پسر فيليپ نيست، بلكه پسر پادشاه خدايان يونان است: خود زئوس.

و اسكندر در پايان زندگي خود واقعاً معتقد بود كه او يك خداست.

هنگامي كه يكي از دوستان قديمي به نام كليتوس سعي كرد او را از غرور فزاينده خود آگاه كند، اسكندر او را با عصبانيت سلاخي كرد. بعداً اسكندر به بيماري شديد و دردناكي مبتلا شد و زماني كه تنها 32 سال داشت درگذشت. مانند داستان هيروديس كتاب مقدس كه وقتي جسارت پذيرفتن پرستش رعاياي خود را به عنوان خدا داشت، كشته شد، اسكندر نيز در اوج زندگي خود مدتي پس از اينكه خود را خدا اعلام كرد، از بين رفت.

اتفاقي؟ شايد.

شايد نه.

غرور ← درد

آيا تا به حال در مورد توهين كردن، به اطرافيان بي گناهي كه سر راه شما قرار مي گيرند، خورش كرده ايد؟ آيا تا به حال از اينكه براي ارتقاء يا جايزه از شما دور مي‌شوند ناراحت شده‌ايد و به اين فكر كرده‌ايد كه چرا موجودات كوچك‌تر ديگر توانسته‌اند پاداشي را كه شايسته آن هستيد از شما بدزدند؟

اگر چنين است، شما قرباني غرور شده ايد.

غرور باعث مي شود نسبت به توهين و آسيب بيش از حد حساس باشيم. تحمل درد عاطفي ما را كاهش مي دهد و ما را شكننده و ضعيف مي كند - به راحتي آسيب مي بينيم، به راحتي ناراحت مي شويم.

اما يك استراتژي موثر وجود دارد كه مي‌توانيم از آن براي جلوگيري از اكثر دردهاي عاطفي كه به خودمان وارد مي‌كنيم استفاده كنيم:

خودمان را تحقير كنيم.

يادگيري از لينكلن

مشكل اين است كه برخي از مردم تواضع را با تواضع اشتباه مي گيرند. اما فروتني واقعي، همانطور كه خواهيم ديد، نشان دهنده فقدان شجاعت يا اعتماد به نفس نيست.

آبراهام لينكلن يكي از بزرگترين روساي جمهور آمريكا بود.

در مدت كوتاهي كه در مقام رياست جمهوري خود بود، به لغو برده داري كمك كرد، اتحاديه را در طي يك جنگ داخلي خونين و وحشتناك به پيروزي رساند و پايه و اساس بازسازي را پي ريزي كرد.

لينكلن كه در يك كلبه چوبي ساده متولد شد، يك بار نوشت:

من به دنيا آمدم و هميشه در فروتن‌ترين جنبه‌هاي زندگي [به‌طور] باقي مانده‌ام.»

افراد متواضع در خانه نيستند

يك فرد متواضع لزوماً اجازه نمي دهد ديگران هر كاري كه مي خواهند با او انجام دهند. افراد فروتن هنوز هم مرزهاي سالم و معقول را حفظ مي كنند. آنها شخصيت، احساس خود يا مسئوليت اعمال خود را از دست نمي دهند.

افراد متواضع اهل فشار نيستند.

افراد فروتن در مورد خود بد فكر نمي كنند

به نوعي، بد فكر كردن نسبت به خود در واقع نوعي غرور است. اين نشان مي دهد كه شما بيش از حد به خود فكر مي كنيد، و از اين گذشته، ويژگي بارز فروتني اين است كه كمتر به خود فكر كنيد.

افراد مغرور اغلب نسبت به خود احساس بدي دارند، زيرا تصور مي كنند كه در اعماق وجودشان چنين است بهتر از ديگران وقتي واقعيت منعكس كننده اين فرض نباشد، افراد مغرور بدبين، دلسرد و افسرده مي شوند.

از سوي ديگر، افراد فروتن اهميتي به درخشان و موفق بودن يا ظاهر شدنشان نمي دهند. آنها اصلاً زمان زيادي را صرف فكر كردن به خودشان نمي كنند، چه مثبت يا منفي - آنها بيش از حد مشغول فكر كردن به ديگران هستند.

متواضع بودن شجاعت مي خواهد

در طول جنگ جهاني دوم، يك مخالف وظيفه شناسي پرورش به نام دزموند دوس به عنوان يك پزشك نظامي خدمت مي كرد.

دوس به خاطر ايمان و عقايد صلح‌طلبانه‌اش توسط سربازان و مافوق‌هايش مورد آزار و اذيت قرار گرفت. اما به جاي معامله توهين با توهين، داس بي سر و صدا از طريق آموزش رنج مي برد، سپس به تنهايي بيش از 75 مرد را زير آتش دشمن در نبرد نجات داد.

براي اين و ساير اقدامات شجاعانه، به داس ستاره برنز  و مدال افتخار اعطا شد - تنها مخالف وظيفه شناسي كه چنين مورد تجليل قرار گرفت.

فروتني دزموند داس به او كمك كرد تا توهين‌ها پرورش را تحمل كند، شكنجه‌گرانش را ببخشد و جان كساني را كه به او آسيب رسانده‌اند نجات دهد. اين به او قدرت مي داد تا غرايز خود را براي حفظ خود سركوب كند تا ديگران را نجات دهد.

اين همان تواضع واقعي است.


دزموند داس مدال افتخار را دريافت مي‌كند، به لطف ويكي‌مديا مشترك

چرا خودت را فروتن كني؟

بنابراين ديگران مجبور نخواهند شد.

افتادن از روي پايه باعث درد مي شود. اما پرورش اگر خود را روي يك پايه قرار ندهيد، هيچ كس نمي تواند شما را زمين بزند.

منبع:

https://masiresaabz.com/product/%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82/

جاذبه های گردشگری یونان

۱- آکروپولیس آتن (Acropolis of Athens)

اکوپولیس شامل چند بنای تاریخی یونان، از جمله پارتنون، ارخه ایون، پروپیلایا و معبد آتنا نایک است. اکثر بناهای اکروپولیس در قرن پنجم قبل از میلاد و عصر طلایی یونان ساخته شده اند و و در دوره های مختلف توسعه پیدا کردند. این آثار برجسته در زمان تهاجم، تسخیر و جنگ های زیادی پشت سر گذاشته است و یکی از بزرگترین مقصد های تاریخی در جهان است.

بهترین غذاهای یونان

۱- موساکا (Moussaka)

موساکا در اصل نوعی کسرول (به غذایی‌هایی گفته می‌شود که در ظرفی به همین نام با دیواره‌های بلند طبخ می‌شود) است که از لایه‌های بادمجان تشکیل شده و با گوشتی که با ادویه طعم‌دار شده پر شده و سطح رویی با سس «بشامل» که یک سس کرمی خوشمزه است و از کره، آرد، شیر، نمک و مقدار خیلی کمی جوزهندی تشکیل شده پوشیده می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.